torsdag 6 december 2007

Jag läser som aldrig förr! :o)

Har varit sjuk några dagar och medan jag vårdas av pencillinet läser jag. Jag läser och läser och läser. Oj, vad bildad hon borde bli tänker ni kanske? Men nja... Ni får avgöra själva om läran om nutida vampyrer hör till intellektet...

Vaknade tidigt i morse för att gå upp och titta på dagens avsnitt av julkalendern. Jag gillar den, den är mysig. När den var slut gick jag och la mig i sängen igen. Men jag sov inte, inte på en gång iallafall. Nä, först var jag bara tvungen att läsa de sista tio sista sidorna i "Låt den rätte komma in" av John Ajvide Lindqvist (se det som ett boktips!). Sen kunde jag somna om och vakna till en ny dag en timma senare.

Oftast brukar jag känna mig ganska sorgsen när jag precis har avslutat en bra bok men ikväll ligger det en ny på nattduksbordet av samma författare "Hanteringen av odöda"! Denna gång hoppas jag på att få kalla kårar av döda som vaknar till liv igen i 2000-talets Stockholm... Åhh det blir toppen!! Ser fram emot det ;o)

Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland kan det nästan va lite skönt att vara sjuk. Man hinner med sånt man inte gör annars, som läsa..

Hoppas du kryar på dig!

Kram /Ida

Anonym sa...

Nu vet jag massor nya saker om vår kära vän Donnie...när vi ses förteller jag dom