tisdag 25 december 2007

Julen är häääär!

Lyssnar på världens bästa blandskiva! Gissa vem jag fick den av... :) Har på högre volym än mina små öron (och grannar) klarar av. Det är få skivor som frambringar såna känslor som denna!

P o jag firade jul dan före dopparedan. Världens mysdag! Gav varandra julklappar, spisade julegröt och hemmagjord pizza (han är en riktig hejare på tomatsås nämligen!) ;) och jag fick tom träffa hans pappa! Wow!
Dagen (o kvällen, o natten...) var fantastisk och jag är glad att jag valde att åka hem tidigt på julaftons morgon istället för på kvällen för jag sover så gott bredvid P! :)

Julafton var precis så mysig som den skulle! Dagen började bra utan en massa stress. Mina föräldrar hade propsat på julfrukost klockan åtta, jag förberedde de i och för sig på att jag för det mesta kan vara lite sen, men när jag plingade på vid halv nio gick de fortfarande i morgonrock och hade inte ens duschat. Måste säga att det verkligen var skönt att få ta det lugnt och chilla lite medans de for runt och blåste håret till fluff och tog fram julekläderna :)
Grejade lite i köket och gjorde klart de vegetariska inslagen som familjen enligt tradition rynkar på näsan åt men efter att ha smakat höjer på ögonbrynen och utbrister -Men! Det här var ju gott!

Resten av dagen var som det brukar. Massa mat och alldeles för mycket tv. Saknade julmusiken i bakgrunden ibland... men jag känner mig nöjd med julafton, tycker så mycket om mina päron o bästa brorsan, ni e bra på det här med stämning...

Nu har ju julen bara börjat, nu väntas två dar till av julmys sen kan man börja se fram emot nyår o DÅ blir det PARTY! :)

Ikväll ser jag fram emot en roadtrip till Motala igen. Då väntas massa mer myyys och ett besök hos P's mor! oohooo *pirr pirr*

Mycket mys i detta inlägg... Men hrrrmm hur var det nu?.. harkel harkel... mysarnas drottning? hohoho!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott Nytt År på dig Kusin! Hoppas allt är bra med dig och att 2008 kommer bli ett kanoners år för dig!

Kramar! /Ida